Möjlighet finns att boka så att man kan bo på skola eller på hotell via oss. Lagen placeras på skolor/gymnastiksal eller hotell  och ni får veta vilken skola/gymnastiksal/hotell ni ska bo på under er lagsida runt 1 juli. 

Vi har plats för ca 110 lag på skolboende i Timrå området och ca 30 lag på skolboende i Sundsvalls området.

På skolorna finns det möjlighet att koppla upp sig mot Timrå Kommuns trådlösa nätverk.

Varje förläggning är bemannad dygnet runt. Lagen checkar in på skolan tidigast kl 18.00 på torsdagen som man blivit tilldelad och där man får en mapp med cupband, information m.m. Cupbanden måste bäras av samtliga spelare och ledare under hela cupen.

Förläggning
Sovsäck och luftmadrass medtages (90cm maxbredd). Minst en ledare skall bo tillsammans med laget i varje rum. Gästande förening är ekonomiskt ansvarig för eventuella skador förorsakade av medlemmarna.

Brandmyndigheterna i har av brandskyddsskäl mycket strikta regler för hur många personer som får bo i ett rum.

Var därför noga med att i förväg kontakta Mid Nordic Cup & Fotbollsfestival om ni vill utöka antalet deltagare i ett lag. Vi kan inte garantera att efteranmälda deltagare får plats i lagets förläggning men vi gör givetvis vårt bästa för att lösa det. Vi har dock ingen möjlighet att överskrida det antal personer/rum som brandskyddsmyndigheten beslutat.

Incheckning sker tidigast kl.18:00 torsdag på er tilldelade skola.
Utcheckning sker senast kl. 16:00 på avresedagen.

Regler förläggning
Gå igenom mappen och läs all info som finns i den. Kontrollera att rätt antal cupband finns. Om något inte stämmer, kontakta Cupkansliet Grytan (förläggnings värd kan inte korrigera/ta betal).

Kolla speltiderna och planera måltider och resande så ni är i god tid till matcherna.

Förläggningen ska vara tyst kl. 23:00.

Varje lag skall städa och åter möblera förläggningen till samma skick som när ni kom, knäpp kort på rummet så att ni kan se hur det såg ut när ni kom. Städningen skall godkännas av förläggnings värd på skolan. Lag som inte får sin sovsal besiktigad innan avfärd eller som ej städar ur den drabbas av en städavgift (1500 kr).

Varje lag ansvarar för att inget material förstörs eller försvinner från förläggningen. Meddela eventuell åverkan omedelbart till förläggnings värden på skolan.

Det är förbjudet att använda datorer, projektorer, TV/ video eller annan elektronisk utrustning som finns i klassrummen. Trasig utrustning debiteras.

Ingen alkohol får förekomma på förläggningarna.

Mat
Frukost serveras på respektive förläggning eller hotell. Lunch och middag äts på den tilldelade lunch/middags skolan. för er som bor på hotell, för er som bor på skola i Sundsvall äter ni frukost och middag på er övernattnings skola för lunch kommer vi meddela er vart ni äter beroende på vart ni spelar i lunchtider.


Öppettider:
Frukost: kl 06-09 (för hotell, se hotellets tider)
Lunch: kl 10:30-14:30
Middag: kl 16:30-20:30

Menyn är anpassad efter ungdomar och kommer presenteras på hemsidan.
Ingen maträtt innehåller fläskkött och all mat är laktosfritt.
För deltagare som behöver specialkost ska detta anmälas senast den 1 juni på er lagsida. Efter detta tas det ut en extra avgift på 100 kr/person